Brukerveiledninger

Viktig informasjon:

Vi oppfordrer til at man leser igjennom brukerveiledningene linket til nedenfor før man tar kontakt med skolens IKT-ansvarlig for support. Dette vil avlaste betydelig da 90% av alle henvendelser er glemt passord eller problemer med innlogging. Brukerveiledningene linket til nedenfor er spesifikt skreddersydd til å hjelpe til med problemer / utfordringer rundt disse temaene.

Dersom du etter å ha fulgt brukerveiledningene fortsatt ikke klarer å logge inn, så kan du først kontakte klasselærer/kontaktlærer for hjelp, og deretter skolens IKT-ansvarlig. På denne måten hjelper vi hverandre til raskere respons og kortere ventetid for hjelp til IKT-relaterte problemer og utfordringer.

OBS!

Du finner flere brukerveiledninger på Teams. Se i Teamet (rommet) «ÅS – Brukerveiledninger».

NB: Du må være logget inn på Teams (Microsoft 365) for tilgang til de øvrige brukerveiledningene.

Brukerveiledninger for foreldre og elever

iSkole_logo_stor_horizontal

Brukerveiledning - enkel

Her finner du en brukerveiledning for iSkole. Dette er en såkalt Quick Guide, som tar for seg nullstilling av passord og hvordan man logger seg inn både som elev og forelder.

Ikon_Baru_Office_365

Brukerveiledning - enkel

Her finner du en brukerveiledning for Microsoft 365 (steinerelev-kontoen / Teams / Office-pakken etc). Dette er en såkalt Quick Guide, som tar for seg nullstilling av passord og hvordan man logger seg inn.

Gjelder for:

Teams, Outlook, Word, Excel, Skype, PowerPoint med flere.