aas@steinerskolen.no

Mandag - torsdag

Fredag:

Fredagsblad nr 22 – 11.02.2022

På mandag morgen begynner vi med en høytidelig åpning av Sirkusuka rundt tuntreet for hele skolen. Det er selvsagt 8:30. Alle må ha på nok klær til å være ute, i en halv time.  Resten av uken vil barneskolen møtes i gymsalen på morgenen til sirkusring, mens ungdomsskolen har hovedfagsundervisning før de blir med på sirkuset i fagtimene.

Det er lov å komme i kostymer på skolen hele uken.

Det er forestilling for foreldrene på torsdag kveld 18- ca. 19. Oppmøte for elever, som har oppgaver og roller i forestillingen er kl. 1730.

På fredag avslutter vi sirkusuken med forestilling for de eldste barna i Haugtussa, og dyrisk discofest før vi rydder og tar vinterferie.

Vi har leid inn fire flott sirkusartister, det er Carl som har vært med oss mange ganger før, han går på line og sjonglerer, Martin som var med i fjor, og er en skogspirat som driver med trylling på si, Elena som er akrobat og går på line og driver med trapes og Sigmund som jobber som klovn. Elevene velger mellom disse gruppene og i tillegg kommer en dyregruppe, maskelaging, orkestergruppe, filmgruppe  og avvisgruppe.

På mandag vil 1.-3. klasse jobbe med «klovning» og akrobatikk i hovedfaget, mens 4.-6.klasse vil jobbe med trylling og «klovning» i hovedfaget.

I fagtimene vil 1.-3.klasse jobbe med akrobatikk, dyretemming og trommer, og 4.-6.klasse vil jobbe med trylling, tromming og dyretemming. 7./8.klasse har plakat/scenearbeid, akrobatikk, trylling og klovning i fagtimene. 9.klasse skal ha orkester, trylling, klovning og akrobatikk i fagtimene, mens 10.klasse skal ha film, klovning, akrobatikk og trylling i fagtimene. Elevene velger sine grupper på slutten av skoledagen mandag.

Hver dag blir det servert varm mat slik at eleven ikke behøver å ta med matpakke hele uken, og på onsdagen blir det i tillegg laget vafler og smoothie.

Vi gleder oss til sirkus og til å lage forestilling til dere foreldre og søsken!!

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god helg!!

Anniken

Comments are closed.