Fredagsbladet nr 11 – 05.11.21

Ord inn i helgen

Da har vi kommet inn i november, klokken er stilt tilbake fra sommertid, mørket og kulden kommer krypende og det nærmer seg lanternefest. 1.-3.klasse tover i år lanterner, veldig spennende og ganske krevende for voksene og barn.

Vi har ikke all kompetanse på skolen, i fjor var vi så heldige å ha både Ola og Synne på skolen, begge lektorer i naturfag. Dermed fikk elevene mye fysikk, biologi, geologi og zoologi i fjor, men dessverre har både Ola og Synne sviktet oss i år. Synne er dagligleder på Soleggen, steinerskolene sin leirskole og Ola har et eget firma som driver med trefelling. Vi har fått inn Nora, som er sivilingeniør og tar PPU på UIO, og hun har hatt en periode med fysikk i 7./8.klasse og skal ha en runde til på nyåret. Dessverre har det ikke lyktes meg å få en fysikklærer til 9./10.klasse den perioden vi hadde satt opp fysikk. 9./10.klasse skulle hatt fysikk i de neste tre ukene i stedet får de tre uker med historie med Sissel. 9./10.klasse vil få fysikk på nyåret. Biologiperioden til 9./10.klasse går som planlagt og de blir undervist av en student fra NMBU som er biolog og tar PPU nå. Vi har flere lærere som de neste uken er på utdannelse på RSH. Ingvild vil være borte i uke 45 og 46, Julius vil være hennes vikar i håndverk i 4.-6.klasse, og han og Thorbjørn vil ha ansvar for hennes norsktimer i 4.-6.klasse. Ellers vil Bengt fortsatte å støtte elever både i norsk og engelsk på ungdomsskolen og han holder i gymtimene på skolen framover. Signe-Lise skal også på kurs på RSH og da vil Martin H. holde i matteundervisningen hennes i 7./8.klasse og 4.-6.klasse, Thorbjørn vil holde i matteundervisningen i 9./10.klasse.  Det vil også alltid være en ekstra lærer med. Alex fortsetter å holde i engelskundervisningen på skolen. Ane er fortsatt sykemeldt. Martin B. har tatt over Anes timer i kor, og Kris B. har tatt over Anes timer i arbeidslivsfag.

Hvor finner dere info

Mye av skolens info ligger på skolens nettside. Blant annet vil man finne aktivitetskalenderen vår der under «Om oss -> Arkiv A-Å (skjemaer, rutiner, prosedyrer, tiltaksplaner, skolerute, aktivitetsplan, søknadspapirer mm.)», og der finner dere også skoleruta og vurderingshåndboken med årshjul for prøver og vurderinger som skal tas. På nettsiden vil man også få info om aktiviteter som skal skje på skolen i «kommende arrangementer».

iSkole

Finner du timeplan, ukeplan, fravær, og vurdering på ditt barn.

• Minner om lanternefest til torsdag 11.11. klokken 18.00 for 1.-4.klasse.
  • Minner også om info møtet til torsdag fra 17.00 -18.00 om 1.klasse

Anniken