Fritidshjemmet (SFO)

Fritidshjemmet (også kalt Skolefritidsordningen – SFO) er et aktivitetstilbud for elever ved skolen i 1.-4.klasse, på ettermiddagen etter skoletid fra klokken 14:00-16:30. Elever fra 5.klasse med spesielle behov, kan i unntakstilfeller ha rett til å være på Fritidshjemmet. Søknad om dette sendes til skolen ved SFO-leder.

Direktenummer til Fritidshjemmet er: 905 99 086

Du kan også ringe skolen på 64 97 76 60, tastevalg 5.

Søknadsskjema til Fritidshjemmet

Hva tilbudet omfatter:

En typisk dag på Fritidshjemmet begynner kl.13:00 med et fruktmåltidet for alle sfo-barna ute. De yngste barna går da videre inn på sfo for lek og moro frem til resten av barna slutter på skolen. Kl 14:00-14:30 spiser alle barna et varmt måltid sammen. Elevene hjelper til med å dekke på og dekke av bordet etter måltidet, noen ønsker også hjelpe til med å lage maten.Vi serverer hjemmelaget varmmat hver dag. Vi har faste måltidsdager med søkelys på sunn, næringsrik mat, slik som havregrøt, pasta, ovnsstekte grønnsaker, taco, forskjellig fisk og forskjellig suppe med hjemmelagde rundstykker.

Vi har fokus på frilek både ute og inne, i tillegg er de voksne behjelpelig med organisering av lek ved behov. Utendørs benytter Fritidshjemmet seg av skolens fasiliteter og lekeområde. Inne kan barna holde på med kunst og håndverk, tegning, bygging, lese, spille spill og rollespill, sang og musikk.

Vi har også turdager, hvor vi besøker forskjellige steder i nærområdet, slik som leirplasser i skogen, klatretre osv.

Det er en fast ansatt på Fritidshjemmet som jobber hver dag. Vi har egen pedagogisk leder som jobber fire dager i uken og rullerende pedagoger som bistår i bemanningen. I tillegg er det alltid ekstra voksne “på huset” i tilfelle uforutsette hendelser og/eller ulykker. Slik er barn og voksne godt ivaretatt gjennom hele oppholdet på Fritidshjemmet ved vår skole.

IMG_20200610_083415

Alle elever ved skolen i 1.-4.klasse kan søke om plass på fritidshjemmet. Ved søknad benyttes eget søknadsskjema som du finner her.

Det er to satser for frtidshjemmet. Halv plass (1-5 timer per uke) og full plass (mer enn 5 timer per uke).

Du finner alltid oppdaterte satser her.

Ja, det er mulig å kjøpe dagplass innimellom på Fritidshjemmet. Merk at hvis antall dagplasser overskrider tre sammenhengende dager og fem dager per måned, må du søke om fast plass på Fritidshjemmet (for eksempel halv plass 1-5 timer /uke).

Du finner både priser (dag-/fast plass) og søknadsskjema i vårt skjemaarkiv.