Inntak

Søke skoleplass? Slik går du frem!

Det første skrittet er å gjøre oss oppmerksomme på at du vurderer oss som et skolevalg for ditt/dine barn. Det kan du enkelt gjøre ved å fylle ut å sende inn dette skjemaet.

Skann inn skjemaet på din datamaskin å send det til aas@steinerskolen.no, send det til skolen per ordinær postgang eller du kan komme innom vårt kontor å levere skjemaet ved personlig oppmøte.

Når skolen har mottatt din søknad, vil vi ta kontakt, og du blir tilbudt en uforpliktende samtale med klasselærer for det aktuelle trinnet og inntaksansvarlig. Under samtalen har du mulighet til å stille spørsmål og bli bedre kjent med vår skole og skoleform.

Etter samtalen – eller dersom du ikke ønsker en uforpliktende samtale – er neste steg behandling i skolens ledelse. Videre vil du få et brev med enten tilbud på skoleplass eller et avslag på søknaden. Begge utfall kan klages inn til skolen. Ved tilbudt skoleplass må du fylle ut et skjema hvor du enten takker ja til skoleplassen, eller avslår skoleplassen.

Etter dette vil avtale gjøres direkte mellom deg og klasselærer med tanke på dato for når ditt/dine barn har første skoledag hos oss.

Tre glade elever på tur

Søke plass på SFO? Slik går du frem!

Hvis ditt/dine barn går i 1.-4.klasse kan du søke om plass på Fritidshjemmet (SFO). Du kan søke om 1-5 timer («halv plass») eller over 5 timer («full plass») per uke. Du finner søknadsskjemaet her.

Skjemaet leveres på lik linje med skjemaet for søknad om skoleplass. Du kan søke om plass på Fritidshjemmet samtidig som du søker skoleplass, eller etter.

3.-6.klasse på skogstur

… derfor åpner vi for muligheten for at foreldre med lav inntekt kan søke om redusert foreldrebetaling. Ønsker du å søke om redusert foreldrebetaling grunnet lav inntekt finner du søknadskjemaet her. NB! Søknaden krever at siste skattemelding fremlegges. Les mer om hva som kreves i søknadsskjemaet.