aas@steinerskolen.no

Mandag - torsdag

Fredag:

Sikkerhetsbrudd på nettsiden

Steinerskolen i Ås ble nylig utsatt for datakriminelle på vår nettside. Det ble forsøkt lagt inn skadelig kode i nettsiden, men dette ble oppdaget av vår webhotelltilbyder, og siden ble sperret i påvente av grundigere undersøkelser.

Nettsiden er nå friskmeldt, og vi kan berolige med at vi ikke lagrer konfidensiell informasjon på våre nettsider.

Allikevel har vi måtte hente opp en backup av siden, og noen bilder og senere innhold har falt ut. Vi jobber fortløpende med å få alt på plass igjen, men har valgt å åpne nettsiden for besøkende. Spesielt tekst om at vi jobber mot å bli en fådelt skole, samt en del standard-bilder som fulgte med nettsidemalen skal legges til eller byttes ut.

Vi takker for at du har tålmodighet med oss og forståelse for at etter et forsøk på datakriminalitet så må vi ta våre forholdsregler.

Det er forøvrig 110% trygt å «oppholde» sef på vår nettside.

Hilsen IKT-ansvarlig ved skolen,

Thorbjørn Elvestad